- Bermula 01 Mac 2024, semua permohonan kenderaan (MPV, van serta bas) di bawah seliaan Bahagian Hal Ehwal Pelajar perlu dibuat secara dalam talian menggunakan UPM-ID pemohon melalui sistem PUTRALiner di portal Putra ASIS http://asis.upm.edu.my.
- Semua permohonan yang dilakukan wajib disertakan dengan dokumen sokongan seperti yang telah ditetapkan dalam Sistem PUTRALiner dan disahkan oleh pegawai pengesah selewat-lewatnya tujuh (7) hari bekerja sebelum tarikh penggunaan.
- Pemohon akan diberikan makluman kelulusan selewat-lewatnya tiga (3) hari sebelum tarikh penggunaan. Setelah perkhidmatan diberikan, semua pengguna perlu membuat penilaian terlebih dahulu sebelum permohonan seterusnya dapat dibuat.
Kategori Pelajar:
1. Memastikan lampiran dokumen berikut diserahkan semasa permohonan penggunaan kenderaan :-
- Surat kelulusan program (TNCAA – sekiranya program amali/lawatan akademik atau, TNCHEPA/KM - sekiranya program/kokurikulum pelajar)
- Senarai nama penumpang yang terlibat.
- Tentatif/jadual pergerakan kenderaan bagi memastikan kelancaran perkhidmatan.
2. Memastikan lampiran dokumen berikut diserahkan semasa permohonan penggunaan kenderaan bagi pelajar antarabangsa (cth:mobiliti pelajar inbound):
- Surat kelulusan program (TNCAA – sekiranya program amali/lawatan akademik atau, TNCHEPA/KM - sekiranya program/kokurikulum pelajar).
- Senarai nama penumpang yang terlibat untuk permohonan Lesen Perubahan Sementara (LPS) kepada Agensi Pengangkutan Awam Darat(APAD).
- Tentatif/jadual pergerakan kenderaan bagi memastikan kelancaran perkhidmatan.
Kategori Kakitangan:
1. Memastikan lampiran dokumen berikut diserahkan semasa permohonan penggunaan kenderaanSurat kelulusan program daripada Pejabat Naib Canselor.
- Senarai nama penumpang yang menyertai rombongan.
- Tentatif/jadual pergerakan kenderaan bagi memastikan kelancaran perkhidmatan.
- Perkhidmatan tidak dikenakan bayaran.
MUAT TURUN
Updated:: 04/03/2024 [ridhwan_nasrudin]
MEDIA SHARING